Bilge Ata  
Site ii arama :
 
      Ana Sayfa   |   Din   |   Kken Bilimi   |   Gncel Makaleler   |   Aratrmalar   |   Belgeler   |   Hakkmzda   |   letiim
 
 
 

 
Anket
Amerikallarn Kzlderililere yapt soykrm hakknda ne dnyorsunuz?
 Evet Soykrm yapmtr
 Hayr Yapmamtr
 Ksmi olarak soykrm yapmtr

 
 
Ziyareti statistikleri
Aktif: 16
Bugn: 449
Toplam: 1.110.553
 

BLM: 1 EFAAT RKN ARACI HALNE M GETRLD?

BLM: 1

 

EFAAT, RKN ARACI HALNE M GETRRLD?

 

Bu incelememizde; EFAAT konusunu Trk ve slm dnyasnn dikkat ve algsna sunuyoruz. EFAAT konusunu incelemek isteyen deerli kardelerimizin, birka blmden oluan bu almamz, sra numarasna gre incelemelerini nemle istirham ederim.

Kur-an Kerimin apak ayetlerine gre EFAAT hak ve gerektir. EFATI inkr eden Kur-an Kerimi inkr etmi saylr. Bu byle olmakla birlikte EFAATI Allah Zl Celalin dndaki bir takm mezarlarn, trbelerin, buralarda yatan fanilerin, hoca efendi, h hazretleri, staz, evliya, Allahdostu denilen kimselerin, lml-dirimlilerin EFAT yetkisine sahip olduklarn sanarak, onlar EFATI tayin etmeleri de Kur-an Kerime gre RKTR. Anlalmas, uyulmas olduka kolay olan, buna ramen EFAAT konusunu Kur-an ekseninden kaydrarak batl bir yola srkleyen kimseler yznden anlalmas zormu gibi grnen bu konuyu, btn belgeleriyle aklyoruz. EFAAT yolu, Kur-an ve iman esaslar erevesinde yaamak isteyenler iin olduka kolay ve mutluluk balayan bir Hak Yoludur.

EFAAT konusu slam dnyasn drt bir yanndan kuatm, Mslmanlar koyu bir taassubun iine srklemitir. Dnya hayatnda Mslmanlarn EFAAT tutmadan, EFAAT tayin etmeden Allah Zl Celle yakalaamayacaklar, takva sahibi Mslman olamayacaklar, umaa-cennete- gidemeyecekleri eklinde koyu bir Kur-an kart propaganda yapld esefle gzlenmektedir. Kur-an kart bu telkinler o kadar youn yaplm, o kadar etkili olmu ki, bu batl, slm kart, RK kokan propagandalar, Allah Zl Cellin en zel buyruklarym gibi mmet-i Muhammedi bu RK yoluna srklemilerdir. Kur-an Kerim EFAAT tayin etmeyi RK kalnts pislik olarak saym, EFAAT tutan, EFAT tayin eden kimseleri de, Mekkeli MRKLER gibi MRK saymtr. Yce Allah bu gibilerin gnlden TEVBE etmeleri halinde TEVBELERN kabul edeceini de tebli etmitir. TEVBE etmeyenlerin tamuda-cehennemde- kalacaklarn, pek ok ayette aklamtr. Bu kutsal belgeleri yaynlyor, Hz. Muhammed {a.v} mmetini uyandrmak, kendilerine kurulan RK tuzaklarn gstermek iin bu aratrmay yapm bulunuyoruz. Allah Aziman bizleri RK kalnts pisliklerden korusun.

Yaynladm bir makalemde EFAAT TUTMAKLA ilgili ksa bir notum vard. Bu yazmdaki EFAAT TUTMA konusuna taklan baz kimseler, EFAAT tutmay, Kur-ann ve dolays ile Allah Azimann Buyruu olarak saydklarn sylemekteydiler. Onlar, EFAT olarak tuttuklar bu kimseleri, kendilerinin nne derek dorudan doruya cennete umaa gtreceklerini iddia ediyor, bu BATIL ve KUR-AN KARITI aklamalarna; Kur-an Kerimi ortak ediyorlard. Konuyu Deerli Kardeim, Can Dostum emekli Beikta Mfts Sayn Kmil Hayati Aydn Beyefendi ile de mzakere ettik. slm dnyasn bir ur gibi kaplam olan bu RK kalnts Pisliin, Mslman mmetin arasndan kovulmas, yeniden Kur-an Kerimin Buyruu olan HALS DNE=KATIIKSIZ DNE, Yce SLMA dnlmesi hakkndaki bu nemli belge ve bilgi ykl aratrmam, btn Trk ve slam dnyasnn dikkatine sunuyorum. Gayret bizden, HDAYET ancak ve sadece Allah Zl Celldendir:

 

KUR-ANI KERMDE EFAAT HAK ve GEREKTR

 

EFAAT konusu ayetlerle sabittir. Hadis-i eriflerde de EFAAT hakknda nemli ayrntlar vardr. Kur-an Kerimde, EFAAT edeceklerin adlar, sanlar yoktur. Kur-anda sadece baz kimselerin ve baz meleklerin EFAAT edecekleri teblii edilmitir. EFAAT etme konusu dnya hayat ile ilgili deildir. Kyamette uygulanacak ayrcalkl bir izindir. Kyamet gn insanlardan ve meleklerden EFAAT etmelerine izin verileceklerin ne adlar ne sanlar aklanmamtr. Bu, lh bir gizem olarak kyamete dein sakl kalacaktr. Kyamet gn insanlar arasndan EFAAT etmelerine izin verilecek olanlar, tebli edildii iin bu teblileri esas alarak EFAAT etmelerine izin verileceklerin iinde Peygamberlerin ve Hz. Muhammed {a.v}n olmas da kabul edilmitir. Aada geni soluklu olarak ele alnan EFAAT konusundaki ayetleri dikkatle incelediimizde, EFAAT TUTMAK RK olarak bildirilmitir. Bu itibar ile hibir fani EFAAT olarak tutulamaz. Byle bir yola sapanlar, Kur-an Kerimin bu apak ayetlerini inkr etmilerdir. Mslmanm diyen kimseler; Ya Kur-ana sarlacaklar, ya EFATݒYE sarlacaklar!

EFAAT konusunda Peygamber {a.v} Efendimizin de hadisleri bulunmaktadr. Aada drt-be blm halinde yaynlayacamz bu aratrma, tamamen Kur-an Kerime dayal olarak hazrlanan bir almadr. Bu belgesel almada grlecei zere Mbarek ayet-i Kerimelerde, DNYADA H BR VARLII, H BR FANY EFAAT TAYN ETMEK, EFAAT TUTMAK YASAKLANMI, EFAAT TAYN ETMEK, EFAAT TUTMAK KESNLKLE RK SAYILMITIR. EFAAT; sadece kyamet gn Allah Zl Cellin izin verdii baz kimse ve baz meleklerin yine Allah Azim-ann diledii kimselere, diledii kimselerin Kendi Zatnn verecei izin ve ruhsat ile EFAAT etmeleri mmkn olacaktr. Onun izin ve ruhsat olmakszn hibir kimse, hibir melek EFAAT edemeyecektir. Bu, apak ayetlerin apak hkmlerini ineyerek dnyaya yaylm olan slam lemindeki Mslmanlar evliya, Allahdostu, h hazretleri, hoca efendi, stat, takva sahibi kimse, ermi, erimi kii, baz yatrlar, mezarlar, aput balanan aalar, trbeler, trbelerde yatan fanileri Allah ile kendi aralarnda EFAAT, kurtarc, yanstc, Allahn yannda sz geer, torpilli, dilekleri kabul ettiren kimseler olarak tayin etmeleri, bu ayetlere gre RKN PSL saylmtr.

Kur-ana ve slama gnlden inananlarn RK kavramn ok iyi bilmeleri gerekir. slam dnyasnda RK ve MRK sz geince, herkesin aklna Mekkeli Putperestler gelmekte, MRK sznn Mekkeli putperestler iin kullanldn sanmaktalar. Oysa, RK demek ORTAK KOMAK, ORTAK TUTMAK, ARACI TUTMAK demektir. MRK sznden Tanr tanmaz, Allaha inanmaz anlam karlamaz. Aksine MRK, Allah tanmakla birlikte, Ona ortak koar. Allah ile kendi arsnda ARACI, EFAAT tutar. Mekkeliler de Allah biliyorlard. Aada Zmer Suresinin 39/38. Ayeti bu konuyu ok ak bir ekilde tebli ediyor:

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ قُلْ أَفَرَأَيْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِيَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ

 

        Ant olsun ki, sen onlara: O gkleri ve yeri kim yaratt diye bir soracak olsan, onlar: Elbette ALLAH YARATTI! diyecekler. yle ise Allahtan baka ardklarnz, dileklerde bulunduklarnz, sarldklarnz grdnz.  ayet Allah bana bir zarar vermek isterse, onlar Allahn zararn benden giderebilirler mi? Yok eer Allah bana bir rahmet dilerse, onlar Allahn rahmetini benden engelleyebilirler mi? De ki: Allah bana yeter. Tevekkl edenler, hep ona dayanrlar. Zmer 39/38

 

Grld zere MRK denilen Mekkeliler de aynen bugn ARACI, EFAAT, EVLYA, ALLHDOSTU, YANSITICI, TRAFOLAR tutanlar gibi onlar da Allaha inanyorlard. Aradaki benzerlikler artcdr. Onlar da gkleri ve yeri Allahn yarattna inanyorlard.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَيَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللَّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ

 

Allah brakyorlar da kendilerine ne yarar, ne zarar veremeyecek olanlara kulluk ediyor: BUNLAR, ALLAH KATINDA BZM EFAATLERMZDR diyorlar. Byle diyenlere, buna inananlara de ki; Sizler Allaha gklerde ve yerde Allahn bilmedii bir eyi mi haber veriyorsunuz? ALLAH RK KOANLARIN, KOTUKLARI ORTAKLARIN  HEPSNDEN MNEZZEH VE YCEDR. Yunus 10/18

 

Bugnk ARACI, EFAT, YANSITICILAR tutanlarla, Mekkelilerin arasnda hibir farkn olmad bu ayetlerle sabit olmutur. Onlar o gn cansz timsallere, put denilen dikili nesnelere, elleriyle yaptklar ikonalara balanyor, onlar Allah ile kendi aralarnda arac yapyorlard. Bugn ise EFAAT tayin eden, dualar, dilekleri kabul ettirdiklerine inanlanlarn ounluu ise canl fanilerden olumutur. Bunlar Allah ile kendi aralarnda arac tutanlar, tpk Mekkeli Mrikler gibi RK inancn gnmze tamakta olduklar Kur-an ayetleriyle sabit olmu hakikatlerdir. Bir ksm ise sinlere-mezarlara- yatrlara, Eshab- Kehfte dilek talar yaptrmaya, Oru Babann dilekleri kabul ettirdiine, oban Dede de evlenemeyen kzlara koca, delikanllara kz bulmaya, Zilli Dede de ocuu olmayan kadnlar ocuk istedikleri zaman bu kadnlarn dileklerini kabul ettireceklerine inanlmaktadr.

1976 ylnda Mersinde bir camide Cuma namazn kldktan sonra, okula derse yetimek iin acele yola koyulmutum. O srada caminin kapsnda bekleyen bir kadn bana bir asma kilit ile bir anahtar uzatt. Ben de ne olduunu bilmediim bu ii, ona sormak istedim. Kadn ses vermiyor, hm hm ediyordu. Benden sonra kanlarn anlattklarna gre, kadnn kz evlenememi, cuma gn camiden ilk kan bu kilidi aarsa kznn baht alacakm. 2013 yl Temmuz Aynda Ankarada Dikmen Semtinde bir camide Cuma namaz klmtk. Namazdan sonra dar ktmzda bir kadn elinde bir ocuk ile bir papu tutuyor, camiden kanlara bu papula ocuun azna vurmalarn istiyordu. Kimse de vurmuyordu. Kadn sokur sokur sokurdanyor: NE KADAR NANSIZ NSANLAR VAR. ALLAHIN EMRNE UYMUYORLAR. BUNLAR NASIL MSLAMANLAR? diye g yere indiriyordu. nan kavramnn daha hangi batllara alet edildiini, Yce slamn nasl arptldn varn siz kyaslayn.

Adanada Zilli Dede adnda birisi yatar. 1957 ylnda 56 yl nce baz arkadalarmla buray ziyaret ettik. ocuu olmayan kadnlar sabah erkenden Zilli Dedenin sinine mezarna- gelirler. Burada ksr yapar karnlarn bir eyice doyurduktan, mangal ateinde aylarn demleyip itikten sonra zillerin, dmbeleklerin eliinde bellerine kuaklar balar, Zilli Dedenin sininin mezarnn- baucunda kez, kble yannda kez, ayakucunda kez, kuzey ynnde kez gbek atar,  her gbek atlarnda da: AL SANA BR GBEK, VER BANA BR BBEK-BEBEK- derler. Kanter iinde, zillerin, dmbeleklerin, hay-huylarn arasnda lgnlar gibi gbek atma ilemi bittikten sonra, Zilli Dedenin kendilerine birer bebek balatacana inanrlar. Zilli Dede o zamanlar tp bebek merkezi gibi alyordu. Tbbn ilerlemesi, Zillidedenin mterisini azaltt.

 

ORU BABAAYI, BEKR MUSTAFAYI, KLSELER

EFAAT TUTMAK N KOUAN MSLMANLAR

 

Oysa imdi daha katmerlileri kt. imdi kiliseler ifahaneye dndrld.  Kiliselerin dilekleri kabul ettirdiine inandrlan, kiliselerden ifa umdurulan, iskele ile kilise arasna iplik gerdirilen nice Mslmanlar tredi. imdi kiliseler bu tr Mslmanlarla dolup tayor. Filan kilise kzna koca bulmak, filan kilise, SYMyi kazandrdn propaganda edenler oald. Oru Baba, orucunu sirke ile am. yi de, o kii sirkeyi sevmi veya midesi iyiymi. Sirke ile oru amann sevap olduunu hangi ayet yazyor?   Bu kii sirke ile oru amsa, gidip ondan efaat m dilenelim? Orulunun midesine dokunmayan yiyecekle oru amas en makbul deil mi?

ki yl nceydi. Kalabalk gruplar stanbulda bir yatrn evresini sarmlard. Orada bir de ekim ekibi vard. Buraya niin geldiniz? diye sordular. Oradakiler: Burada yatan efendi hazretlerinin yz suyu hrmetine btn dilekler kabul olunuyor dediler. Buras eski bir Osmanl yapsyd. Duvarlarnda otlar bitmi metruk-terk edilmi- bir yapyd. Bir ara kitabesi grnd. Orada eski yazy okumay bilenler kitabeyi okudur. Kitabede u yazlyd: BURADA BEKR MUSTA YATIYOR. Oradakiler, Bekri Mustafay bilemediler. Bilenler bilmeyenlere akladlar. Bekri Mustafa 1593 ylnda stanbulda domu. IV. Murat dneminde yaam ayyalarn piri olarak nam salm bir ayyatr. imdiki Mslmanlar, Bekri Mustafadan EFAAT umar hale getirildiler.  

Osmanl dneminde, kendi kym Soysalya bal Karclar mezrasnda bir zeytin acnn altnda bir ocuk yatr vard. Bu zeytine bez balardk u babam, u anam, u canm iin derdik. Bu yatrn dilekleri kabul ettirdiine inanrdk. Ben okudum, lahiyat eitim aldm. Sonralar yatr oradan kaldrmlard. Yal amcalarmza sordum. O dnemde bir Ermeni ailenin kk ocuklar lm, Mslmanlar bu ocuu kendi sinliklerine gmdrmemiler, onlar da o zeytinin altna gmmler. Meer bizim ocukluumuzda aput balayp efaat dilendiimiz yatr buymu.  

1966 ylnda Diyanet leri Bakanlk Mfettiliim srasnda Kadir gecesini Tarsus Eshab- Kehfte geirmitim. Maaraya girilince demirle evrili yerde genler duvara akl ta yaptryorlard. lerinden biri barmaya balad: Ta yapt, dileim tuttu. Gerekten ta, taa yapmt. Konuyu soruturmaya karar verdik. Sonunda gerek anlald. Baz kimseler bu akl talarn yanan mumlarn iine atyor, bu talar temizliyor, baz yerlerinde bulak brakyormu. Yapan talarn, bu mumlu talar olduu anlald. Bu bir inan smrsyd.

EFAAT inkr eden Dinden kar. Kur-an Kerimin EFAAT ile ilgili teblileri, buyruklar ve yasaklar hakknda tikadmzn-nan Sistemimizin- esas, anas, kk, Matridi akaidinin de zn oluturmaktadr. Trklerin Matridi Akaid Sisteminden uzaklamaya baladklar M.S. 1517 Ridaniye Zaferinden sonra, inan Sistemimizin pek ok prensibi gibi EFAAT konusu da Kur-an mihverinden saptrlmaya balamtr. Aradan geen en ok bir yzyl ierisinde bir takm din ulusu, evliya, eyh, hoca efendi denilen kimseler treyerek bunlar: Kendilerine balanan kimselere EFAAT edecek, onlarn nne derek dorudan doruya cennete-Umaa- gtrecekler. eklinde koyu bir Kur-an kart propaganda yaplarak Mslman halkmz RK kalnts pisliklerin iine ekilmeye allmaktadr. Byle dehet verici, sapmalarn, saptmalarn, yaand slm ve Trk dnyasndaki inan ykmlar, olanca iddetiyle yaanmaya balam, gnmzde de bu ykmlar, katlanarak srmekte ve Mslmanlarn boynuna dolanmakta olduu esefle grlmtr. Kur-an Kerim EFAAT hakknda o kadar ak tebliler ortaya koymu ki, byle olduu halde Mslman topluluklarn, bu ayetlerin tam karsnda yer almaya ynlendirilmeleri, dindar Mslmanlara: Bizim efendi hazretlerine balanrsan, kyamette sana EFAAT EDECEK eklinde sunulan RK KALINTILARININ Mslmanlarn kutsal iman kalelerini bir bir ykmakta olduunu gzlyoruz. imdi Dindarlar ele geirmek iin altlarnda yz bin TLlik kara jiplerle mrit kapma yar balatlmtr.

EFAAT Kur-an Kerim gerei olarak ortaya koymayan, bu RK kalnts Pislii; bana su atarlar: kfir, melun, zndk, dinsiz, dinden km, saptm derler diyerek toplumdaki itibarm sarsarlar dncesiyle; Allah Zl Cellin iddetle RK sayd bu konuyu, Mslmanlara aklamayan, koca koca unvan sahibi slam limleri sorumludur. Konuyu Kur-an ekseninde aklayan bilginlerimizden Allah raz olsun. Oysa: Kur-an Kerimin apak ayetlerini ortaya koymak, konunun uzmanlarnn vazgeilmez grevleri deil miydi? Allah yolunda yryenlerin Allahn kullarn saptrmak iin Kur-an hkmlerini, kendi sapk yollarn merulatrmak iin kullanan ve Kur-an Kerimin lh gereklerini, sefil emelleri iin altst edenlerin bu ykc tutumlarna kar, Kur-an ayetleriyle karlk vermeleri, en byk bilimsel cihad olarak  alglanmalyd. Allah Zl Cellin buyruklarn tutan, yasaklarndan kananlar, ite gerek MܒMNLER, Takva sahibi Hak yolda yryenler onlardr. Allah Zl Cellin Buyruklarn yok sayan, Yasaklarn, Buyruk sayanlar ite onlar ziyandadr. Bu konular z kaynamz Kur-an ve hadislerin nda ele alacak ve teblilerimizi bu ereve iinde yapacaz.

            

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

يَوْمَ لَا تَمْلِكُ نَفْسٌ لِنَفْسٍ شَيْئًا وَالْأَمْرُ يَوْمَئِذٍ لِلَّهِ

O GN {DN GN-CEZA GN, KIYAMET GN}, H BR KMSENN BAKA BR KMSE N H BR EYE SAHP OLMADII BR GNDR. O GN; BTN BUYRUK ALLAHINDIR. nfitar 82/19 

       

Kur-an Kerimin EFAAT ile ilgili btn ayetleri dnya hayatnn deil hiret aleminin EFAATN hedeflemitir.    Dnya hayatnda kulun kula kar kavgas, bar, dv srasnda kullar ya hayr iin ya erri krklemek iin araya girerler. Byle bir durumun ise Allah ile kullarn arasndaki EFAAT ile bir ilikisi yoktur. Dnya hayatnda Allah ile kullar arasnda EFAAT olmak, en byk RK saylm ve Kur-an Kerim tarafndan lanetlenmitir.

 

DNYADA EFAATI OLMAK=ARACI OLMAK

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

مَنْ يَشْفَعْ شَفَاعَةً حَسَنَةً يَكُنْ لَهُ نَصِيبٌ مِنْهَا وَمَنْ يَشْفَعْ شَفَاعَةً سَيِّئَةً يَكُنْ لَهُ كِفْلٌ مِنْهَا وَكَانَ اللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ مُقِيتًا

Kim gzel, hayrl bir ite ARACILIK-EFAAT- ederse, o kiiye o hayrl iin sevabndan bir pay vardr. Kim de kt, hayrsz bir ite ARACILIK-EFAAT-ederse o kiiye de o ktlkten bir pay vardr. Allah her eyi gzetip karln verir.  Nisa 4/85

 

        Nisa Suresi 4/85. ayeti, EFAAT=ARACILIK konusunun dnya hayatn ilgilendiren ok nemli bir tebliidir. Buradaki EFAATN ahret ile ilgisi yoktur. Bu EFAAT, yani ARACILIK dorudan doruya, insanlar arasndaki ilikiler srasnda hayrl bir davranta bulunmak, dvenleri ayrmak, fitneyi ortadan kaldrmak gibi hayrl bir araclk yapmak veya fitneyi krklemek, KAVGAYI KIZITIRMAK, dvenleri kkrtmak ve benzeri bir tutum iine girmek demektir. nsanlar arsnda hayrl bir araclk yapana sevap, erri krkleyene de gnah yazlaca bildiriliyor. Bu ayette, dnya hayatndaki insanlarn insani ilikileri srasndaki davran biimleri aklanmaktadr. Bunun aklamakta olduumuz dnya hayatnda ahret hayat iin EFAT=ARACI tutma konusuyla bir ilikisi yoktur.

 

Rstem Kocadurmuolu

Eitimci Yazar-Teolog-Kkenbilimci

Bilgeata-Ξ̲̅ TRKYE Ξ̲̅

 


 
  2017 © Bilge Ata. Tm Haklar Sakldr.   Son Gncelleme Tarihi: 05.07.2017Tasarm & Kodlama: ER-AY Bilgisayar