Bilge Ata  
Site ii arama :
 
      Ana Sayfa   |   Din   |   Kken Bilimi   |   Gncel Makaleler   |   Aratrmalar   |   Belgeler   |   Hakkmzda   |   letiim
 
 
 

 
Anket
Amerikallarn Kzlderililere yapt soykrm hakknda ne dnyorsunuz?
 Evet Soykrm yapmtr
 Hayr Yapmamtr
 Ksmi olarak soykrm yapmtr

 
 
Ziyareti statistikleri
Aktif: 39
Bugn: 358
Toplam: 1.110.462
 

BLM: 2 EFAAT RKN ARACI HALNE M GETRLD?

BLM: 2

       

EFAAT, RKN ARACI HALNE M GETRRLD?

 

KIYAMETTEK EFAAT=ARACILIK

 

Kyametteki EFAAT=ARACILIK Allahn iznine balanmtr. Her iki EFAATIN arasndaki fark, olduka nemlidir. Dnya hayatnda Allah ile kulun arasnda EFAAT=ARACI olmak, FAAT=ARACI tayin etmeyi Kur-an RK saymtr. nk kullar dnyada gnah iler, sevap iler, kul tvbe ederse Allah dilerse affeder, buras bir snav dnyasdr. hiret hayatnda dnyadaki gibi gnah ilemek, sevap kazanmak gibi bir sorumluk ve ykmllk yoktur. Herkes orada dnyada kazandnn karln alacaktr. Orada tvbe de yoktur. Defter drlmtr. Bu yzden oradaki hesap-kitap srasnda baz insanlara, baz meleklere, Allahn efaat izni vermesi hak ve gerektir. Bu, Allahn iznine balanarak yrrle girecektir. Ahirette, dnya hayatnda olduu gibi, EFAAT olmaya izin verilmesi, RK deildir. Orada, sevab kazanma, gnah ileme, RKE bulama gibi sorumluklar ve snavlar artk bitmitir. Kii ne kazandysa hepsi ortaya dklmtr. Onun iin ahret hayatndaki EFAAT, dnya hayatndaki EFAAT=ARACI tayin etme ile sakn kyaslamayn.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مَا مِنْ شَفِيعٍ إِلَّا مِنْ بَعْدِ إِذْنِهِ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ

Rabbiniz olan Allah yle bir Allahtr ki, gkleri ve yeri alt gnde yaratt, sonra Ar zerine istiva etti, {Ar hkm altna ald}, ii tedbir ediyor. O'nun izni olmakszn hi kimse EFAT olamaz. te Rabbiniz olan Allah budur. O'na ibadet edin! Hl dnp ibret almayacak msnz? Yunus 10/3

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

لَا يَمْلِكُونَ الشَفَاعَةَ إلَا مَنِ اتَخَذَ عِنْدَ الرَحْمَانِ عَهْدًا

O gn Rahmann Katnda sz alm olanlardan bakalar asla EFAAT etme yetkisine sahip olamazlar. Meryem 1987

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

يَوْمَئِذٍ لَا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا

 

-O gn, Rahmn'n kendisine izin verdii, sznden raz olduu kimseden bakasnn EFAATI fayda vermez. Taha 20/109

 

Kur-an Kerimin ayetlerine gre Allah Zl Cellin sevdii, raz olduu, sznden holand kullarnn EFAAT etmelerine izin verileceine gre, Allah Azimann Raz ve memnun olduu kimselerin banda da Hz. Peygamber {a.v} Efendilerimiz gelmektedir. Bu belgelere gre btn Peygamberler {a.v}in EFAAT yetkisiyle yetkilendirilmelerini kabul ederiz. Ya yoksa Peygamber {a.v} Efendilerimize ad verilerek EFAAT edeceklerine dair bir ayrnt yoktur. Allah Zl Cellin Raz ve memnun olduu kimselere EFAAT izni vereceine gre, Peygamber {a.v} Efendilerimizin de EFAAT edeceklerini buna gre kabul ederiz. Kur-an Kerimde ad vererek, u, u kimseler, u, u gruptakiler efaat edecekler diye vahy edilmemitir. Kimin kime efaat edeceine dair bir ayrnt, ad vererek gsteren bir tebli yoktur. Dinin asl, anas ise vahiydir.  Allahn sr olarak kyamet gnne kadar gizledii bir vahyi, biliyormu gibi bilgilik taslamak Allaha iftiradr. Bu tpk kyametin zamannn gizlenmesi gibidir.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّمَا إِلَهُكُمُ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا

 

Sizin lhnz, ancak Kendisinden baka hibir lh olmayan Allahtr. Onun ilmi her eyi kuatmtr. Taha 20/98

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

كَذَلِكَ نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنْبَاءِ مَا قَدْ سَبَقَ وَقَدْ ءَاتَيْنَاكَ مِنْ لَدُنَّا ذِكْرًا

 

Ey Muhammed! Sana gemiin haberinden bazsn anlatyoruz. phesiz ki, sana katmzdan Zikir verdik. Taha 20/99

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُ يَحْمِلُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وِزْرًا

 

Kim de ondan-Zikirden-Kur-andan- yz evirirse, gerekten o, kyamette gnah yklenir. Taha 20/100

 

Kur-ana Zikir de denir. Kur-andan yz eviren, bu muhkem ayetleri grdkleri halde Mekkeli Mrikler gibi, RKE koan evliyac, h efendici, hoca efendiciler, ne olur Kur-ana sarln. Allahtan baka bir veli yoktur.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

يَوْمَئِذٍ يَتَّبِعُونَ الدَّاعِيَ لَا عِوَجَ لَهُ وَخَشَعَتِ الْأَصْوَاتُ لِلرَّحْمَنِ فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا

 

 Kyamet gn hibir yana sapmadan o arcya uyarlar. Rahmandan dolay sesler kslr. Fsltdan baka bir ey duyulmaz. Taha 20/108

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَى وَهُمْ مِنْ خَشْيَتِهِ مُشْفِقُونَ

 

        O, yle bir Allahtr ki, onlarn nlerindekini de, artlarndakini de bilir. Onlar ancak ve sadece Allahn raz ve memnun olduu kimselerden bakalarna EFAAT etmezler. Hepsi de Allahn korkusundan tir tir titrerler. Enbiya 21/28

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَكَمْ مِنْ مَلَكٍ فِي السَّمَوَاتِ لَا تُغْنِي شَفَاعَتُهُمْ شَيْئًا إِلَّا مِنْ بَعْدِ أَنْ يَأْذَنَ اللَّهُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَرْضَى

 

 Gklerde de nice melekler vardr ki,  Allahn Kendi Zatnn dileyip Raz olduu kimselere izin vermeden nce, o meleklerin EFAATLER asla hibir yarar salamaz. Necm 53/ 26

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَذَبَ عَلَى اللَّهِ وَكَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جَاءَهُ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْكَافِرِينَ

 

Allaha kar yalan syleyen, bir de kendilerine hak geldikten sonra onu yalan sayan kimseden daha zalim kim olabilir? Kfirlerin-inkrclarn-yerleri, Tamuda-Cehennemde-deil midir? Zmer 39/32

 

Allah Zl Celle kar yalan syleyen, Kuran Kerimin apak ayetleri geldikten sonra da onu yalan sayan kimselerden daha zalim yoktur. Ayetler apak gelmi duruyor. O ayetleri gz gre gre yok sayan, kendilerini ALLAH LE YANDALARI ARASINDA EFAAT olarak ortaya sren, bylece yandalarna; gya Allah Zl Cell ile kendisinin arasnda yaknlk, yaverlik, yanstclk olduunu, kendisine balananlar dorudan doruya cennete gtreceini ileri sren, bu muhkem ayetleri bildii halde yok sayandan daha zalim var mdr? Biz imdi bu teblileri okuyanlara bu muhkem ayetleri tebli ettik. Bundan sonra bu sapk RK yoluna koyulmay srdrrlerse hi kimsenin onlar iin yapaca hibir ey yoktur. Onlarn hesaplar Allah Azimana aittir.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَالَّذِي جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُولَئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ

 

 Doruyu-gerei- getiren ve o gerei tasdik edene gelince, ite onlar ktlkten korunan takva sahibi kimselerdir. Zmer 39/33

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ

 

Allah kuluna yetmez mi? O inanmayanlar, durmular da seni Allahtan bakalaryla korkutuyorlar. Oysa Allah her kimi artrsa, artk o kimselere HDAYET edecek yoktur. Zmer 39/36

 

Mekkeliler, peygamberimizi putlarn arpmasyla korkutmaya alyorlard. imdiki evliyac, hc, hoca efendiciler de kendilerinden ayrlan, bunlarn arpacaklar yalanyla korkutuyorlar.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَمَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ مُضِلٍّ أَلَيْسَ اللَّهُ بِعَزِيزٍ ذِي انْتِقَامٍ

 

Allah her kime de HDAYET verirse, artk o HDAYET verdikleri kimseleri artacak yoktur. Allah AZZ- ok gl- ve NTKAM SAHB DEL MDR? Zmer 39/37

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ قُلْ أَفَرَأَيْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِيَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ

 

 Ant olsun ki, sen onlara: O gkleri ve yeri kim yaratt diye bir soracak olsan, onlar: Elbette ALLAH YARATTI! diyecekler. yle ise Allahtan baka ardklarnz, dileklerde bulunduklarnz grdnz. Eer Allah bana bir zarar vermek isterse, onlar Allahn zararn benden giderebilirler mi? Yok eer Allah bana bir rahmet dilerse, onlar Allahn rahmetini benden engelleyebilirler mi?   De ki: Allah bana yeter.. Tevekkl edenler, hep ona dayanrlar. Zmer 39/38

 

Bu ayetin hkm, her ayetin hkmnn kesin ve ak olduu gibi kesin ve aktr. Hibir kul Allahtan baka birine dilekte, istekte bulunamaz, dua edemez. Duasna, dileine hibir faniyi, hibir nesneyi arac yapamaz.  Dileklerine, dualarna, isteklerine kimi kartrrsa kartrsn,  o kartrp kattrd RKTR. Mekkeli MRKLER de Allah tanyorlard. Zmer 39/38. Ayetinin hkm apaktr. Allahn teblii, tehdidi apak grlyor. nk Mekkeli MRKLER putlarn hem kurtarc, hem Allah ile kendi aralarnda yanstc ve EFAATI tayin ediyorlard. te belgesi:

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَيَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللَّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ

 

Allah brakyorlar da kendilerine ne yarar, ne zarar veremeyecek olanlara kulluk ediyor: BUNLAR, ALLAH KATINDA BZM EFAATLERMZDR diyorlar. Bu gibilere de ki; Sizler Allaha gklerde ve yerde Allahn bilmedii bir eyi mi haber veriyorsunuz? ALLAH RK KOANLARIN, KOTUKLARI ORTAKLARDAN TAMAMEN MNEZZEH VE YCEDR. Yunus 10/18

 

slm dnyasnn zerine ken RK belas, nerelere kadar varm dayanm. Hz. Muhammed {a.v} Efendimizin Cihad ettii, Mbarek dilerini krdrd MRKLER, kendi yonttuklar putlarna Allah Zl Cell ile kendi aralarnda: YANSITICILARIMIZ, KURTARICILARIMIZ, EFAATLARIMIZ diyorlard. Onlar da Allah tanyorlard. Hatta Ebucehil putlarn nnde secde ediyordu. MRKLER de secdeyi biliyordu. Hindular BUDANIN nnde, yzkoyun yere kapanyorlard. Onlar da secdeyi biliyorlard. MRKLERLE yaplan nice cihadlardan sonra slm gnei insanln zerine domutu. Yz yllarca Trkler slmn bayraktarln yapm, RKN belini krmlarken, imdi Mslman Trkleri bu RK KALINTISI PSLE bulandrmak iin nice tuzaklarn kurulmu olduunu esefle gryoruz. Mekkeli MRKLER yle aklyorlard:

Eer biz Allaha bir dua, bir dilek gnderecek olsak biz kimiz ki, Allaha dualarmz, dileklerimizi ulatralm? Dualarmz, dileklerimizi nce bu ilhlarmza yollarz, onlar da Allahn yaknlar, dostlar, evliyalar olduklar iin bizim dualarmz, dileklerimizi Allaha ulatrrlar. Eer Allahtan bize bir ktlk gelecek olsa, o ktlk bizi hemen yakar. te bu EFATLERMZ o ktl bu EFAATLERMZ sourur, bize belli belirsiz ekilde yanstr. Eer Allahtan bize bir iyilik gelecek olsa bu nur bizi hemen yakar. Bu EFAATLERMZ o iyilii, o nuru kendi bedenlerinde sourur, bize yeteri kadarn gnderir. Bylece yanmaktan kurtuluruz. diyorlard.

imdiki EFAT, KURTARICI, YANSITICI TRAFO tutanlar da Mekkeli Mriklerin dediklerini diyorlar. Bugnkler de: Bize Allahtan bir hayr, bir bereket gelecek olsa, biz kimiz ki, onu alalm. Bunu almak iin Allahn dostlar, sevdii kimseler olan bizim EFAATLERMZ Allahn sevdii kimseler olduklar iin gelen hayr nce onlar alr, onu bizim alabileceimiz bir kvama getirir, sonra bize yanstrlar. Allahtan bize bir ktlk gelecek olsa, o bizi hemen yakar. Ama bizim EFAAT EFENDLERMZ o ktl kendileri alr, uygun hale getirir, sonra da bize yanstrlar. Diyorlar. Kur-an ne diyor, bunlar ne diyorlar? Zmer 39/38. Ayeti lutfen yeniden okuyunuz. te onlarn tuttuklar EFATLER, ite Mekkeli Mriklerin tuttuklar efaatileri. Hi biri tekinden farkl deildir.

        Nasl ki cumhurbakanna dorudan gidip gremiyorsak, onun yaverleri, zel kalem mdrleri bize randevu veriyorsa, koskoca Allah ile biz nasl muhatap olalm. te bizim evliyalarmz, EFAATLERMZ de aynen bunun gibi bizimle Allah arasnda bu grevi gryorlar. Elektrik barajndan eve dorudan elektrik gelse evlerimizi yakar. Bunu nlemek iin araya trafo koyarz. te bizim EFAAT efendilerimiz, evliyalarmz da Allah ile bizim aramzda yanstc trafolardr. Diyorlar.

        slam tarihinde Mslmanlktan nceki devre: CAHLYE devri denir. Bu devir koyu taassup ve RK devridir. O devirde insanlarn lh vahye,-Kur-an Kerime- kar kmalar, bu nitelemeyi dourmutur. Haydi o devirde, okuma-yazma, ilim, irfan, teknologi yoktu. nsanlar doruyu eriyi ayrt edemiyorlard. Oysa imdi bakyoruz da koca koca unvan tayan, st kademelerde nice grevler yapm, siyasetin altn stne getirmi kimseler, akademik kariyer yapm, hem de ilahiyat okumu baz kimseler u kutsal ayetleri hi mi grmemiler? Onlardan niceleri  KURTARICI, YANSITICI, EFAAT denilen kimselerin kapsnda EFAAT aryorlar. ALLAH ZL CELLDEN isteyeceklerini, lml-dirimlilerden istiyorlar. Kur-an M.S. 2013-610=1403 yl nce inmeye balad. O zamann MRKLERNN, gnmzn insanyla ayn eyi, motamot iddia etmeleri artc olmutur. Demek ki, aradan geen bunca yz yllara ramen RKN, btn insanl, olanca iddetiyle hl tehdit ediyor olmas, RKN karakteristik bir zellii olmaldr.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِّ فَمَنِ اهْتَدَى فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكِيلٍ

 

 Ey Muhammed! Biz bu Kitab -Kur-an- sana, insanlar iin hak olarak indirdik. yle ise kim Kur-an yoluna gelirse kendi lehinedir. Kim de saparsa, kendi aleyhine olarak sapmtr. Sen onlarn zerine vekil deilsin. Zmer 39/41

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

أَمِ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ شُفَعَاءَ قُلْ أَوَلَوْ كَانُوا لَا يَمْلِكُونَ شَيْئًا وَلَا يَعْقِلُونَ

 

Onlar; yoksa Allahn berisinden, Allahtan baka EFATILAR MI TUTTULAR? De ki: Onlar hibir eye g yetiremezler. Ve akl da edemezlerse de mi? {Onlar EFAT tutacaksnz?}  Zmer/39/43

 

Allah Zl Cellden baka EFAT tutmak, bu ayetlere gre RKTR-ORTAK KOMAK=ARACI TUTMAKTIR. Baz kimselerin: Bu ayetlerin hkm, Mekkeli Mrikleredir. Mekke devrinden sonraki EFAATI TUTANLARA bu ayetlerin hkm ilemez diyen sapk fikirliler, kyamete kadar hkm geerli olan Kur-an Kerimin bu konudaki apak hkmn, Mekkeye balayarak, Kur-ann mucize olduunu inkr etmilerdir. Kur-an Kerimin teblii, kyamet kopuncaya kadar eksiksiz olarak srecektir.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قُلْ لِلَّهِ الشَّفَاعَةُ جَمِيعًا لَهُ مُلْكُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

 

De ki: BTN EFAAT ALLAHINDIR. GKLERN DE YERLERN DE MLK ONUNDUR. SONRA HEPNZ DNDRLP ONA GTRLECEKSZ. Zmer 39/44

 

Bu ayetler, EFAATN hepsinin Allah Zl Cellin Kudret elinde drldn, ancak izin verecei kullarnn bu izin sayesinde baz kimselere kyamet gn EFAAT edeceklerini, hibir eip bkmeye, o yana bu yne ekmeye hacet brakmayacak bir aklkla tebli ediyor.

Kur-an; Kuran okur gibi okumalyz. Kur-an okurken n yarglarmzn, daha nce duyduklarmzn, bundan nce balandklarmzn btn balarn zerek, sadece ve hibir art niyet tamakszn Kur-ana balanmak, Kur-ana sarlmak iin Kur-an okumalyz. Kur-an Kerimi lhi Vahiy olarak kabul edenler iin Kur-an okumak, Kur-ann sahibi olan Allah Zl Cellin teblilerini anlamak, balanmak, uygulamak iin Kur-an okumallar. Daha nce duyduklarmz, rendiklerimiz bizim zihin, bellek, ve akl cevherimizi Kur-ana kar bir set halinde kuataca iin eskimi balar zerek Kur-an okumaya ve anlamaya balayalm.

KOLAY GELSN!

 

Rstem Kocadurmuolu

Eitimci Yazar-Teolog-Kkenbilimci

Bilgeata-Ξ̲̅ TRKYE Ξ̲̅

 


 
  2017 © Bilge Ata. Tm Haklar Sakldr.   Son Gncelleme Tarihi: 05.07.2017Tasarm & Kodlama: ER-AY Bilgisayar