Bilge Ata  
Site ii arama :
 
      Ana Sayfa   |   Din   |   Kken Bilimi   |   Gncel Makaleler   |   Aratrmalar   |   Belgeler   |   Hakkmzda   |   letiim
 
 
 

 
Anket
Amerikallarn Kzlderililere yapt soykrm hakknda ne dnyorsunuz?
 Evet Soykrm yapmtr
 Hayr Yapmamtr
 Ksmi olarak soykrm yapmtr

 
 
Ziyareti statistikleri
Aktif: 27
Bugn: 461
Toplam: 1.110.565
 

BLM: 3 EFAAT RKN ARACI HALNE M GETRLD?

 

BLM: 3 

EFAAT, RKN ARACI HALNE M GETRRLD?

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قُلْ لِلَّهِ الشَّفَاعَةُ جَمِيعًا

De ki: BTN EFAAT ALLAHINDIR. Zmer 39/44

 

Mminim, Kur-ana iman ettim. diyen inananlarn, hibir itiraz edemeyecekleri bu belge, EFAAT konusuna son noktay koymutur. Hibir kulun, EFAAT etme yetkisi, EFAAT olma yetkisi yoktur. EFAATN hepsinin Allaha ait olmas, kullarn bu alana girmelerinin imknsz olduunu gsterir. Bu ayetler, lh vahiydir. Bu vahiyleri yok sayarak kullardan EFAAT istemenin RK olduunu, Kur-an tebli ediyor.

EFAAT Allahn elindedir. yle iken nasl oluyor da, Allah dolanarak Odan istenecekleri, kullarndan istiyorlar? Hibir faninin girmesine izin verilmeyen, bir alana, girdiklerini syleyenler, Allah aciz brakm olmuyorlar m? Oysa Allah hi kimse aciz brakamaz. O halde bu kimseler en acmasz mfteridirler. Bu RK kalnts PSLK, yzlerce yldan beri Mslmanlarn arasnda egemen olmutur. Bu RK PSLNDEN Mslmanlarn haberdar edilmeleri, Kur-an Kerimin ayetlerine kesin bir imanla mmkndr. Hem iman ediyorum demek, hem de RKE sapmak Allah korusun byk felakettir. YA KUR-AN, YA RK. TERCHNZ YAPIN!

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ

        Bu hakikatler byle iken, Allah BR ve TEK olarak anld vakit ahrete gerekten iman etmemi olanlarn yrekleri burkulur da Allahtan bakalar anld zaman hemen yzleri glverir. Zmer 39/45

 

        Ahrete inandm demek yeterli deildir. O, yrekten gelen imanla btnleenlerle meleklerin tokalaacan Reslullah {a.v} mjdelemitir. {facebook Matridilik Grubu: MAN NE ZAMAN GDER NE ZAMAN KALIR?}

Bu ayet, btn mminlere uyarlar gnderiyor. Bu kutsal ayette Allah Aziman Tek olarak anldnda kllar kprdamayanlar, Allah dostu, evliya, ermi, eyh, kanaat nderi, cemaat balar, hoca efendi gibi kiilerin adlar anldnda kendilerinden geer, olaan st cokulara, vecd hallerine girerler. Onlar kendilerini sarsarak yerden-yere atar, ldrm gibi davranlar sergiler, titreye-titreye sarslp baylrlar. Yce Allah bunlar hakknda ne mthi lh bir uyar yapmtr.

2009 ylnn Ekim Aynn sonuna doru, byle bir grubun grntleri televizyonlara yansd. Urfa limize Suriyeden konuk olarak gelen bir eyhin mritlerinin grntleri gsterildi. eyhin mritleri efendilerini grmek iin bir-birlerini iniyorlard. Bazlar sara nbetlerine tutulmu, sarsla-sarsla yerlere dyor, bazlar baygnlk geiriyor, kimisi nefes almakta glk ekiyordu. Bunlarn bu hallerini lh cezbeye balayanlar, bu hallerin Allah Zl Cellin lh sevgisinden kaynaklandn ileri sryorlard. Bu halleri yaamayanlar, takva sahibi olmayan Mslmanlar olarak kmsyorlar, en has Mslmanlarn, bunlar olduunu savunuyorlard. Acaba bu eyhin taraftarlarnn eyhlerini grmeleri srasnda ortaya kan halleri, gerekten Allah Zl Cellin sevgisinin eseri miydi? Yoksa baka etkenler mi vard? Mritler, eyhleri Suriyeden gelmeden nce bu cezbeye, sara nbetlerine tutulmamlard. Eer onlardaki cokun cezbe hali; srf Allah Azimann sevgisinden olmu olsayd,  bunun eyhleri gelmeden nce de yaanmas gerekmez miydi? Oysa bu cokun cezbe hali, eyhin gelmesiyle yaand. Hatta cezbe o sralarda dorua kt. Allah sevgisiyle coan, cokun cezbeye, sara nbetlerine tutulan mritler, Allah sevgisiyle bu hallere uram olsalard, eyhten nce de, sonra da bu hallere uramalar gerekirdi. Bu halin lh cezbe ile ilikilendirilmesi, en byk iftiradr.

Benzer halleri, bu ekipler kendilerine mal ederek bunlar kendi eserleriymi gibi yanstrlar. Byle bir olay bir zamanlar Sadettin Teksoy gstermiti. Teksoy Kiliste ekim yapyordu. Bir derghta mritler toplamlard. Kk cierci ilerini avurtlarna, bazlar kollarna batryorlard. Bu i batrma seansn bir eyh ynetiyordu. iler avurtlardan, kollardan ekildike, eyh efendi mbarek tkrn iin yerine sryor, eyhin kerameti gerei iin yeri kanamyor, yara kapanyordu. Bir ara nasl oldu ise, mridin kolundan ekilen iin birisi damara isabet etmiti. i ekilince kan fkrmaya balad. Kan durdurmaya eyhin tkr yetmedi. ok uratlar, sonunda yaraya tampon yaparak kan durdurdular. Aradan hayli zaman geti, gnn birinde belgesel kanallarn birinde Hindistandaki Hindularn Nirvanaya ulamak iin en ok acy ekme trenlerinin grntleri yaynland. Hindulardan pek ou kollarna, bacaklarna, koca-koca kllar saplamlard. Bazlar da boazlarna kl sokuyordu. Birisi, kafasna televizyonun eski uzun antenini saplam, koca anteni alp gtryordu. DODGE markal bir pikaba monte edilmi bir vinte, iki demir kancay bir Hindunun srtna krek kemiinin yanna geirmiler, vincin arkasnda srtnda iki kanca ile aslm olarak gtryorlard. Bu grntleri sizler de izlemi olabilirsiniz. Kilis limizdeki eyhin cierci ii ile yapt seans, u anlattmz olaylar karsnda anlmaya bile demez. Eer eyhin kerameti ne kartlp, Allah dostu, evliya, arac, yanstc olarak anlan bu eyhlerin yaptklaryla u Hindularn yaptklar karlatrlacak olursa, onlarnkinin yannda bizim eyhin yapt ocuk oyunca bile olamaz. Bir zamanlar, stanbula Hintli tarikat bir kadn gelmiti. Televizyona yansyan grntler artcyd. Mritleri, kadnn ayaklarn ykyor, ykadklar suyu da iiyorlard. ABD. de bir tarikat yeleri, hlarndan aldklar buyruk gereince topluca intihar etmilerdi. Bu utanmaz iftiraclar, Yce Allaha fanileri arac yapacaklar, bunlar grdklerinde cezbeye tutulacaklar, sara nbeti geirecekler, bunu da Allah Azim--an sevdikleri iin yaptklar yalann yayacaklar.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْمُتَكَبِّرِينَ

Ey Muhammed! Allaha kar yalan uyduranlarn Kyamet gn YZLERNN KAPKARA olduunu grrsn. Bu gibi bbrlenenler iin cehennem yerinde bir durak yeri olmaz olur mu?  Zmer 39/60

 

Bu ayetlerde geen ahrete iman konusunda ileri-geri konuacaklara hatrlatmamz gerekiyor. Ahret gnne inandm demek imann artlarnn hepsine inanm olmak demek deildir. man bir btndr. mann artlarndan birisine inanmayan bir kiinin inanma olduunu Kur-an aklyor. Allah ile birlikte baka birini araya sokuturan, Allah ile birlikte evliya, ermi, erimi, hocaefendi, cemaat ba denilen kiilerin Allah {c.c}n yannda byk hatr olduunu syleyerek, bunlar Allah {c.c} ile kendi aralarnda arac, efaati, yanstc, kurtarc olarak ortaya sren kiiler, ahrete gerekten iman etmemilerdir. Ahrete gerekten iman eden kimseler, Allah Zl Celale hibir eyi ortak komayan kimselerdir. Yukardan beri Kur-ann ayetlerini ortaya koyuyoruz. Kur-ann apak ayetleri, RKN belini krmak iin haykrp duruyorken, mazeretler reterek iman edilemez. Gerek Mslmanlar ve gerekten iman edenler, iman cevherinin paralara ayrlmasn kesinlikle kabul etmezler. Allaha ortak koan, arac tutan, RK pisliine bulanan bir kii isterse; ahretin her bir pnarna, her bir nar ve nuruna inandm desin, bu inanmann gerek inanma olmad Kur-an ile sabit olmutur. Avrupal, ABDli veya yerli futbolcular, ses sanatlar, artistler ve benzerleri ortala ktnda onlarn nnde eilen, yerlere kapanan, lk la canlarn vermek iin cokun cezbeye tutulan, onlara bir kere dokunabilmek iin bir birlerini ezenler de cokun cezbeye tutulmaktaydlar. Bu genler o kimseleri {HT} {DOL} yani kutsuyorlar. Allah her yerde Hazr ve Nazr iken cokun cezbeye tutulmayan, ve fakat eyhinin ad anldnda, glgesi grndnde, bir yerde belirdiinde lgnlar gibi coan, yzn grmek iin cann veren bu mrit tayfasnn, yerli ve yabanc sanatlarn grndkleri anda lgnlar gibi stne atlayan kimselerin ne fark var? Allah her yerde, her zaman Hazr ve Nazr deil midir? O zaman neden cokun cezbe hali tecelli etmiyor da hn, hoca efendinin ad geince yrekler aza geliyor? Bunlarn hepsi bu ayette tas tama tebli edilmitir.

Geenlerde bir kanalda yarma program vard. Yaranlardan birisi bizim ses sanatlarndan birisinin korumaln yapm. O sanat bu kiinin srtna elini srm. Kadnlardan bazlar bu yary ararak neresine elini dokunduunu sordular, o da: urama dedi. Kadnlar oraya dokunmak rpnyorlard. Bu bir {DOL-HT}, yani kiiyi kutsallatrmadr.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَهًا وَاحِدًا لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ

Onlar Allahtan baka hahamlarn, papazlarn bir de Meryem olu Mesihi rabler edindiler. Oysa onlar Tek Tanrdan baka birine kulluk etmemekle emrolunmulard. Ondan baka Tanr yoktur, ancak O vardr. ALLAH ONLARIN KOTUKLARI ORTAKALRDAN MNEZZEHTR. Tevbe 9/31

 

Allahtan baka bir de Yahudiler hahamlarn, Hristiyanlar da rahiplerini rab edindiler. Allahn emrine, hakkn hkmne deil, onlarn hkmlerine, onlarn iradelerine tabi oldular. Onlara Allaha tapar gibi taptlar, hatta Allah brakp onlara taptlar, Allahn emirlerin, brakp, aka Allahn emirlerine ters den keyf arzularna itaat eylediler. Allahn haram kld eyleri onlarn emriyle hell grdler. Allahn yapmayn  dediini yaptlar, yapn dedikini yapmadlar. Allahn emir ve yasaklarn deil de onlarn emir ve yasaklarn dinledirler. Onlara, Allahn emirlerini uygulayan, Onun dininin hkmlerini anlayp anlatan kimseler gzyle deil de, dinde sanki Allah gibi hkmler vermeye ve kurallar koymaya yetkili imiler gibi baktlar. Dorudan doruya kendi yanlarndan eriat vazetmeye, dini hkmler koymaya haklar varm, sanki birer mdebbir rabm gibi baktlar.  Onlarn iradelerine, heva ve heveslerine uydular. Nitekim bu ayetin manas hakknda mehur Hatim-i Tnin olu Adiy demitir ki:

Resulullaha geldim, boynumda altndan bir ha vard, -Adiy o zaman Mslman deil Hristiyand. Relullah TEVBE Sresini Okuyordu, bana: Ey Adiy! u boynundaki veseni at buyurdu. Ben de kardm attm. Allahtan baka hahamlarn ve rahiplerini de rab edindiler. Anlamna olan ayetine geldi, ben, Ey Allahn Resul, onlara ibadet etmezlerdi- tapmazlard- dedim. Reslullah buyurdu ki: ALLAHIN HELAL KILDIINA HARAM, HARAM KILDIINA HELAL DERLER, SZ DE HARAM TANIMAZ MIYDINIZ? Ben de EVET dedim. TE BU ONLARA TAPINMADIR. Buyurdu.  

Rebi demitir ki, Bu rablk srailoullarnda nasl idi? diye  Abdulli-yeye sordum. O da Genellikle Allahn kitabnda hahamlarn szlerine aykr olan ayetler bulurlar, bununla birlikte kitabn hkmn brakrlar da hahamlarn szlerini tutarlard. Dedi. Bu rivayetler unu gsterir ki, herhangi birini rab edinmi olmak iin behemehal ona rab adn vermi olmak art deildir. Allahn emrine uygun olup olmadn hesaba katmayarak, onun emrine uymak ve zellikle de dinin hkmlerine ait olan hususlarda onu kural kaymaya yetkili sanp ne sylerse, en emrederse doru farz etmek, ona uyduu zaman Allahn emrine ters deceini dnmeden hareket etmek, onun emirlerini taparcasna yerine getirmek onu rab edinmek ve ona tapmak demektir. u halde burada din limlerine, uluemr ad verilen devlet bakanlarna itaat etmek, Allahn emri olan bir farz deil midir? O halde Yahudilerle Hristiyanlarn kendi limleri ve yneticileri demek olan ahbar ve ruhban a itaat etmeleri niin eletiriliyor? eklinde dnmeye gerek yoktur. nk burada sz edilen ey, Allah iin itaat ve teslimiyet deil, MN DUNLLAH  { مِنْ دُونِ اللَّهِ} olan, yani Allahn emrine ters den itaattir. Gerekten de ilmi hakikatleri kabul ve limlere itaat ve sayg gstermek Allahn emridir. Ve Allahn emrine itaat te Allaha itaattir. Fakat bu dorudan doruya deil: Allaha Resule ve sizden olan emir sahiplerine itaat ediniz. Nisa 4/59 ayetinde de iaret buyrulduu zere Allaha ve Resulne itaatin bir blm olarak ve ona balanarak yaplacak olan bir itaattir, Allaha ve emirlerine ramen bir itaat deildir. Allah iin bir itaat demek, Allahn emirleri dorultusunda olan, en azndan yaratlmlara- itaatte yaratcya isyan bulunmayan bir itaat demektir.  Byle bir itaat Yaratcya isyan bulunmamak artyla meru olur. lmin hkmnn hak, emrin de maruf olmas artna baldr. lmin hakk hak ve hakikati izlemesinde, gerekle olan ilikisinde, hakkn emrine uygun dmesinde ve daima Allahn rzasn aratrmasnda, hakkn ahkmn tanyp kavramasnda, hasl Allah iin olmasndadr. Yoksa gerekle uyum salamayan, hak temeli zerinde yrmeyen Allahn hukukuna aykr olan, Allahn koyduu kanun ve kurallara kar gelmek isteyen kuruntular, ne kadar sslenirse sslensin ilim deildir. Ve limlerin deeri, ilim zihniyetine ve haysiyetine ballklaryla llr. Ulul-emr olmalar srf bilgileri ve ilm haysiyetleri bakmndandr. Yani emredilen marufu tanmalar, uyulacak yetin hkmn iyi bilmeleri ve ondan elde edilecek mny iyi kavramalar sebebiyledir: "Bunlarn hkm karmaya gc yetenleri elbette onu anlarlard." {Nis, 4/83}, "Allah'n kullar iinde O'ndan en ok korkanlar limlerdir." {Ftr, 35/28} zelliklerini tamalar ve "Eer bilmiyorsanz, ilim ve hikmet ehline dannz." (Nahl 16/43) buyurulduu zere, limlerin ehl-i zikir olmalar bakmndandr. lim, bilgi sahibi olmas bakmndan hibir eyin deil, ancak hakkn kuludur. Delillerin ve hakkn yetlerinin emrindedir. Lkin delilin erefi bizzat kendinden deil, medlul olan hakka delalet etmesi ve hakkn aa kmasna yardmc olmas yzndendir. Hakk batl, batl hak yapmaya alanlar ise ilm haysiyetten mahrum birer tautturlar. lme ve ilmin ortaya koyduu verilere, Hak Tel tarafndan yaratlm gerekler olduu bakmndan itaat, Allah'n emrine itaat ve hakkn farizasn yerine getirmektir. Hakka bal olduu mddete ilme ve lime uymamak ilim ve ulema dmanldr. Ancak Allah'n emirlerini gzard ederek limlerde velev cz' bir hkm vazetme yetkisi bulunduunu, hatta bir zerrenin bile hkmnn yerini deitirmeye yetkili olduklarn kabul ve teslim eylemek Allah'tan bakasna bir RABLIK hissesi vermektir, onlar "min dunillah"{Allah'n gerisinde} rab edinmektir. eytanlara, Tautlara, Nemrudlara, Firavunlara, putlara ve evsana tapmak nasl bir irk ve kfr ise limlere de haddinden fazla kymet vermek yledir. Mesela; doruyu yanl, hakk batl ayrmakszn hak ilminin gerei olmayan fikirlerini, szlerini, hakkn emrine dayanmayan, ondan kaynaklanmayan ahsi grlerini, istek ve arzuya dayanan keyfi fetvalarn ve iradelerini stn tutmak, sanki onlarda Allah'n haram kldn hell, hell kldn da haram klma yetkisi varm gibi, hakk deitirebilecek bir haklar varm gibi, kastl sapklklar yle dursun, Allah'n emrine aykr olduu ak olan hatalarna bile itaat caiz grmek, hasl Allah bu konuda ne buyuruyor, diye dnmeden, Allah'n emrine uymak gerektiini hesaba katmadan, onlara itaat dahi yle bir RK ve KFRDR. ALLAHI BIRAKIP BAKALARINA TAPMAK DEMEKTR. Maalesef Yahudiler ve Hristiyanlar ite byle yapmlardr: Ahbar ve Ruhbanlarn Rab edinmilerdir. Onlara gerekten Rab dememilerse bile Rab yerine koymulardr. Dinde hkm koyabilme haklarnn olduuna inanmlardr. Hele Hristiyanlk tarihinde ruhban snfnn kutsal tannmas ve papalarn hata etmez saylmas daha fazla resmiyet kazanm olan ok ak bir durumdur. Bunlarn din ilerinde yetkili ve dinde her trl tasarrufa salahiyetli olduklarn, ruhani Meclislerin kararlaryla ve Papann emriyle dinin hkmlerinin ve kitabn kesin emirlerinin deitirilecek derece tevil ve tebdil, hatta tahrif olunabileceini, namaz ve oru gibi ibadetlerin, haram ve helal ile ilgili btn kurallarn istenilen ekle konulabileceini, her trl gnahn affedilebileceini, hatta cennet ve cehennemin anahtarlarnn papazlarn elinde olup, bunlarn isteyene satlabileceini ve btn bunlara hi kimsenin itiraz hakk olmadn iddia ve kabul edecek kadar ayrcalklar tanmlard ki, bu ayet ite btn bunlar hatrlatmakta, muaheze etmektedir. Adiy ile ilgili hadis-i erif te bunun asgari lde bir bakma tefsiridir. Hristiyanlkta ruhban snfnn byle bir imtiyaz ve hakimiyetle  MN DNLLAH  { مِنْ دُونِ اللَّهِ} {Allahn gerisinde} rab edinilmelerine klerikalizm ad verilir. Daha sonra bundan ikayetle Protestanlk kmtr. {Maide 5/64, 65 baknz.} Daha sonra bu rablk imtiyaz, ruhban snfnn elinden km, parlamenterlere gemitir. Bundan baka Protestanlar  da dahil olduu halde, ilk devir Hristiyanlar iindeki TEVHDLERDEN-Allah bir bilmek- ilgisiz olarak, genelde Hristiyanlar arasnda yaygn hal alm bir RK vardr ki, btn teki RK eitlerinin temelini oluturur. yle ki: Meryem olu Mesihi de RAB edindiler. Hristiyanlar rahiplerini RAB yerine koyduktan,  onlarn lafyla sa Mesih Allahn oludur. Dedikten baka bir de Meryem olu Mesih RABdr diye tutturdular. Ona byle zl bir inanla ilh diye taptlar. RAB kabul edip, RABLII onda topladlar. Oysa onlar, gerekte bir tek lha tapmak, Ona kulluk etmekle emrolunmu idiler ki, Ondan baka lh yoktur. Onlarn hepsi; Yahudisi, Hristiyan, hahamlar ve papazlar, akl delileriyle ve Allah kitaplarnn ortaya koyduu naslarla, ilh hkmlerle bakasna deil, sadece ve sadece Allaha ibadet etmekle emrolunmulard. Mesih {a.v}in diliyle Alaha ibadet ediniz ve Ona aykrlktan saknnz . Benim de sizin de RABBNZ olan Allaha ibadet ediniz. Kim Allaha RK koarsa, Allah ona cenneti haram klacak ve yeri cehennem olacaktr. {Maide 5/72] buyurulmutur. Bakara 2/87, 253e baknz.} Byle iken bunlar bu Hak emrinin aksine hareket ederek bir olan Allahtan baka RABLAR da edindiler. Allaha ve emirlerine kar geldiler. Ona, RK koanlarn  RKNDEN mnezzehtir. Onlar MRKLERE benzemekle kalmyorlar, bilfiil MRKLK de ediyor, Allaha  RK kouyorlar. Allah, lhlnn an ile gerek gizli, gerek ak her trl RK aibesinden uzaktr. O, Kendi Ezeli Nezaheti ile Mnezzehtir. Onun Zat- Sbhanisi hi kimsenin tenzihine muhta olmadan, O kendisini,  onlarn ak ve gizli RK KOMALARINDAN TENZH EDER. u halde Allah, onlardan da RKLERNDEN de Beridir. info@mcahid.net {Elmall Hamdi Yazr tefsir alnt}

Kuran RKN de MANIN da erevesini izmitir. Bu ereveyi ykanlar, izgiyi aarak RKN PSLNE bulaacaklardr.

Gzel ve Tek olan Allahm bizleri, Kuran izgisinden ayrmasnAMN!

 

Rstem Kocadurmuolu

Eitimci Yazar-Teolog-Kkenbilimci

Bilgeata-Ξ̲̅ TRKYE Ξ̲̅

 

 

 


 
  2017 © Bilge Ata. Tm Haklar Sakldr.   Son Gncelleme Tarihi: 05.07.2017Tasarm & Kodlama: ER-AY Bilgisayar